loading...
حلقه صالحین شهید پلارک
حسین رجبی بازدید : 183 یکشنبه 13 مرداد 1392 نظرات (0)

وصيت نامه شهيد پلارك 


بسم ا... الرحمن الرحیم 
سـتایش خدای را که ما را به دین خود هدایت نـمود و اگر مـا را هـــدایت نمی کردما هـدایت نمی شــدیم السلام علیک یا ثارا... ای چراغ هدایت و کشتی نجات ، ای رهبر آزادگان ، ای آموزگار شهادت بر حران ای که زنـــده کردی اسلام را با خونت و با خون انــصار و اصــحاب باوفایت ای که اسلام را تا ابــــد پایدار و بیمـه کردید . 
یا حسین(ع) دخیلم آقا جانم وقتی که ما به جبهه می رویم به این نیت می رویم که انتقام آن سیلی که آن نامردان برروی مادر شیعیان زده برای انتقام آن بازوی ورم کرده و گرفتن انتقام آن سینه ســــوراخ شده می رویم . سخت است شنیدن این مصیبتها خدایا به ما نیرویی و توانی عنایت کـن تا بتوانیم بـرای یـاری دینت بکار ببندیم . خدایا به ما توفیق اطاعت و فــرمانبرداری به این رهبر و انقـــلاب عنایت بفرما . خـــــدایا توفیق شناخت خودت آنطور که شـــــهداء شناختند به ما عطا فرما و شهداء را از ما راضـی بفرمــا و ما را به آنها ملحق بفرما .خدایا عملی ندارم که بخواهم به آن ببالم ، جز معصیت چیزی ندارم و الله اگر تو کمک نمی کردی و تو یاریم نمی کردی به اینجا نمی آمدم و اگر تو ستــارالعــیوبی را بر می داشــتی میدانم کـه هیچ کدام از مردم پیش من نمی آمدند ، هیچ بلکه از من فرار می کردند حتی پدر و مادرم . خدایا به رمت و مهربانیت ببخش آن گناهانیکه مانع از رسیدن بنده به تو می شود . الهی عفو...



بر روی قبرم فقط و فقط بنویسید ( امام دوستت دارم و التماس دعا دارم ) 


که میدانم بر سر قبرم می آید .


ظهر عاشورا 24/6/1365

سید احمد پلارک
حسین رجبی بازدید : 193 یکشنبه 13 مرداد 1392 نظرات (0)

 

زندگی نامه شهید پلارک

 

 

فرزند سید عباس متولد 1344 تهران و اصالتاً تبریزی است. در سال66عملیات کربلای 8در شلمچه به شهادت رسید.
در 6سالگی پدر را از دست داد و چون تک پسر خانواده بود علاوه بر تحصیل، بار مسئولیت خانواده نیز بر عهده او افتاد و تن به کار داد و توانست خواهرانش را در ازدواج یاری دهد.
او در خیابان ایران میدان شهدا و در محله‌ای مذهبی زندگی می‌کرد. مسجد حاج آقا ضیاء آبادی (علی بن موسی الرضا(ع) ) مأمن همیشگی‌اش بود. اگر چه او از بچگی نمی‌شناختم اما از سال 63رفاقتمان شدیدتر شد.
وی دائماً به منطقه می‌رفت و من از سال 65به او ملحق شدم و از نزدیک همراهیش نمودم. او فرمانده آ ر پی چی زنهان گردان عمار در لشکر 27 حضرت رسول (ص) بود. احمد مثل خیلی از شهدای دیگه بود. به مادرش احترام می‌گذاشت، به نماز اول وقت اعتقاد داشت، نماز شبش ترک نمی‌شد.
همیشه غسل جمعه می‌کرد. سوره‌ی واقعه رو می خوند و... اما این که چرا مزارش خوشبو شده و دو سه بار هم که سنگش رو عوض کردن باز هم خیلی از نیمه شب‌ها خصوصاً تابستون‌ها فضا رو معطر می‌کند به نظر من یه دلیلی داره...
سید احمد یه مادر داره که هنوزم زنده است. خدا حفظش کند. خیلی مؤمنه واهل دله. معروف بود که تو قنوت نماز از لباش آبی می‌ریخت که معطر بود.
بعضی از زن‌ها می‌گفتند ما با چشم خودمون این مسئله رو دیدیم. امّا یه عده اونقدر با طعنه و کنایه‌ها شون پیرزن رو اذیت کردن که بنده‌ی خدا گوشه‌نشین شده ...
فکر می‌کنم خدا خواست با خوشبو کردن مزار احمد قدرتش رو به اون‌ها نشون بده ... تازه خیلی‌ها هم از احمد حاجت می‌گیرن.

شهید سید احمد پلارک در یکی از پایگاه های زمان جنگ ، به عنوان یک سرباز معمولی کار میکرد.
او همیشه مشغول نظافت توالت های آن پایگاه بوده و همیشه بوی بدی بدن او را فرا میگرفت . تا اینکه در یک حمله هوایی هنگامی که او در حال نظافت بوده ، موشکی به آنجا برخورد میکند و او شهید و در زیر آوار مدفون میشود .
بعد از بمب باران ، هنگامی که امداد گران در حال جمع آوری زخمی ها و شهیدان بودند ، متوجه میشوند که بوی شدید گلابی از زیر آوار می آید .
وقتی آوار را کنار میزدند با پیکر پاک این شهید روبرو میشوند که غرق در بوی گلاب بود .
هنگامی که پیکر آن شهید را در بهشت زهرا تهران ، در قطعه 26 به خاک میسپارند ، همیشه بوی گلاب تا چند متر اطراف مزار این شهید احساس میشود و نیز سنگ قبر این شهید همیشه نمناک میباشد بطوریکه اگر سنگ قبر شهید پلارک رو خشک کنید ، از اونطرف سنگ خیس میشه و گلاب ازش بیرون میاد.
می گویند شهید پلارک مثل یکی از سربازان پیامبر ( ص ) در صدر اسلام ، " غسیل الملائکه " بوده است ." غسیل الملائکه " به کسی می گویند که ملائکه غسلش داده‌ باشند . در تاریخ اسلام آمده که حنظله غسیل الملائکه که از یاران جوان پیامبر بود ، شب قبل از جنگ احد ازدواج می کند و در حجله می خوابد.
فردا صبح ، زمانی که لشکر اسلام به سمت احد حرکت می ‌کرد ، برای رسیدن به سپاه بسیار عجله کرد و بنابراین نرسید که غسل کند . او در این جنگ شهید شد و ملائکه از طرف خدا آمدند و او را با آب بهشتی غسل دادند.
پیکر او بوی عطر گرفته بود که بعد پیامبر بالای پیکر او آمد و از این واقعه خبر داد . حالا گفته می شود شهید احمد پلارک عزیز هم اینچنین است و برای همین است که همیشه قبر او خوشبو و عطرآگین است .
کسایی که زیاد بهشت زهرا می‌رن، بهش میگن شهید عطری.
خیلی‌ها سر مزارشهید سید احمد پلارک نذر و نیاز می‌کنن و از خدای او حاجت و شفاعت می‌خوان
?-*شهید پلارک از زبان مادرش** در 13 سالگی تا به هنگام شهادت 23 سالگی

)1)نماز شب
(2)غسل روز جمعه
(3)زیارت عاشورای هر صبح
(4)ذکر 100صلوات در هرروز و100 بار لعن بنی امیه

حسین رجبی بازدید : 122 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

مروري بر زندگي شهيد دکتر عبدالحميد ديالمه

تولد: 4 ارديبهشت 1333 در تهران در خانواده‌اي مذهبي.

- مرحوم دكتر حميد ديالمه پدر شهيد، قبل از انقلاب با حضور در جلسات انجمن اسلامي پزشكان كه شهيد مطهري از گردانندگان آن بود، باعث گرديد فرزندش عبدالحميد (كه وحيد صدايش مي‌كردند)، با مباحث سياسي، مواضع و افراد فعال در عرصه‌هاي سياسي و انقلابي آشنا شود. در آن جلسات از حضور سياسيون و روحانيون مطرح آن زمان براي سخنراني بهره گرفته مي‌شد؛ افرادي همچون شهيد دكتر بهشتي و مهندس بازرگان.

- پدر شهيد در دوران بعد از انقلاب با تشكيل سازمان پزشكي امام خميني علاوه تربيت نيروهاي امدادگر در طول دفاع مقدس، تعدادي درمانگاه خيريه را مديريت مي‌نمود كه اين امر تا هنگام وفات ايشان ادامه داشت.

تحصيلات:

- پس از طي دوره دبستان ، آغاز دوره متوسطه در دبيرستان هدف شماره 3 / اخذ ديپلم طبيعي و شروع تحصيل علوم حوزوي.

- سيره و حديث را نزد اساتيد حوزه علميه قم و علوم مختلف منطق ، فلسفه و عرفان را نزد استاد شهيد آيه الله مرتضي مطهري آموخت.

- سال 1352 به دانشگاه فردوسي مشهد وارد شد.

- اخذ مدرک دکتراي داروسازي از اين دانشگاه در تاريخ 14 اسفند 1358.

فعاليت‌هاي پيش از پيروزي انقلاب:

- ارتباط مستمر با علماي تهران و شرکت درجلسات شهيد مطهري، شهيد بهشتي و دکتر بازرگان از دوران جواني.

- از سال 1352 تا اواخر سال 1356 شروع به مبارزه مخفي با رژيم شاه نمود.

- در سال 1354 به همراه چند تن از دوستان ، براي بررسي اوضاع منطقه و ساخت مستندي پيرامون وضعيت فقر در نقاط محروم ايران، به استان سيستان و بلوچستان سفر کردند و از اوضاع كپرنشينان فيلمبرداري و با ايشان درباره وضع بد زندگي مصاحبه نمودند، که در چاه­بهار توسط ساواک دستگير ولي به علت موجود نبودن مدرک، پس از مدتي آزاد مي­شوند.

- توليد چند فيلم مستند که اکثرا ناتمام ماند؛ مانند مستند فقر در سال 54 كه بعد از انقلاب بخشهايي از آن از تلويزيون جمهوري اسلامي پخش شد.

- در سال اول تحصيل‌، در خوابگاه دانشگاه مشهد اقدام به تأسيس کتابخانه اسلامي نمود و از اين طريق افراد را شناسايي و جذب مي­کرد.

- برپايي جلسات دعاي کميل در سطح دانشگاه، براي اولين بار در ايران. اين جلسات بعدها در سطحعمومي و گسترده‌‌تر در حرم مطهر حضرت امام رضا عليه السلام تداوم يافت.

- تشکيل گروههاي چندين نفري و مديريت آنها جهت نشر افکار ناب اسلامي شيعي ، با آموزشهاي عقيدتي و سياسي.

- چندين بار دستگيري توسط ساواک .

- نشرفرامين امام خميني (ره) مبني بر دوري جستن از حزب رستاخيز و هشدارهاي ايشان در مورد صهيونيسم‌، در دانشگاه .

- رهبري و طراحي تظاهرات عليه شاه معدوم در اوج خفقان سالهاي 54-55 در شهر مشهد و اعلام مرجعيت و رهبريت امام خميني(ره) و مديريت حرکت‌هاي دانشجويي انقلابي در مبارزه عليه رژيم و تلاش براي همگرايي گروههاي دانشجويي ديگر.

- انتشار اعلاميه هايي جهت افشاي جريان انحرافي منافقين در سال 1354 در دانشگاه مشهد .

فعاليت‌هاي پس از پيروزي انقلاب:

- در سال 1357، به دنبال اوج‌گيري انقلاب شکوهمند اسلامي‌:‌ اعلام موجوديت رسمي و علني‌، «مجمع احياء تفکرات شيعي» در سطح دانشگاه و شهر مشهد و مديريت و تشکيل کلاسهاي عقيدتي براي جوانان مشهدي.

- عضو شوراي انقلابي تزكيه در دانشگاه.

- عضو شوراي اوليه هفت نفره سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در استان خراسان.

- عضو شوراي اوليه حزب جمهوري اسلامي در خراسان بهمراه بزرگاني همچون شهيد هاشمي‌نژاد، شهيد كامياب و آيت الله واعظ طبسي و... .

- تشکيل جلسات مناظره وگفتگوي اعتقادي- سياسي و جلسات آزاد پرسش و پاسخ با نمايندگان گروههاي انحرافي در سطح شهر و جمع‌هاي دانشگاهي.

- ادامه افشاگري در مورد انديشه‌هاي التقاطي منافقين.

- سخنراني‌هاي متعدد اعتقادي - سياسي در تهران‌، مشهد و قم كه ابتدا بيشتر در دانشگاه و فضاهاي دانشجويي صورت مي‌پذيرفت و همزمان با كانديداتوري شهيد و انتخاب به عنوان نماينده مردم مشهد در مجلس، كم‌كم به شكل گسترده‌اي در ميان مردم انقلابي ديگر شهرهاي استان خراسان و كشور گسترش يافت كه حدود 400 ساعت از نوارهاي آن جلسات توسط دوستان شهيد جمع آوري شده است.

- نقد نظرات، تفكر و خط مشي سياسي و مذهبي بني‌صدر.

اين مساله به صورتي بود كه مدتها پيش از مطرح شدن بني صدر به عنوان کانديداي رياست جمهوري، انحراف بني‌صدر از خط امام براي شهيد ديالمه محرز شده بود و اين در حالي بود که بسياري از بزرگان کشور و انقلاب در رده‌هاي مختلف از بني‌صدر حمايت مي‌کردند.

- تشکيل گروه مطالعه مدارک، بر ضد بني‌صدر و کشف مدارک فراوان و نشر آن براي اشكار نمودن چهره واقعي بني‌صدر از ابتداي انقلاب.

- شکل‌دهي تحصن اعتراض­آميز دانشجويي در مقابل روزنامه انقلاب اسلامي در تهران.

- شرکت در اولين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و حمايت علماي برجسته مشهد از وي و انتخاب ايشان از سوي مردم به عنوان نماينده مردم مشهد.

- عضو هيئت رئيسه سني مجلس، به علت سن کم.

- رياست کمسيون شوراها در مجلس شوراي اسلامي.

- تلاش براي ارائه مدارک عدم کفايت سياسي بني­صدر به مجلس با همکاري برخي از نمايندگان و موفقيت در اين امر.

- شهادت در حادثه خونين بمب­گذاري در دفتر حزب جمهوري اسلامي .

 

منبع: سایت شهید دکتر عبدالحمید دیالمه

حسین رجبی بازدید : 138 یکشنبه 22 بهمن 1391 نظرات (0)

 شهید زین الدین

 

 

شهید زین‏الدین در 18 مهر سال 1338 ش، در خانواده‏ای مذهبی در شهر تهران، در خیابان ری دیده به جهان گشود. پدر و مادرش که از معارف اهل‏بیت برخوردار بودند، اسمش را «مهدی» نهادند. پدر شهید زین‏الدین از فعّالان مذهبی و سیاسی زمان خود بود که بارها به خاطر فعالیت سیاسی، تبعید و در شهرهای مختلف کشور، طعم تلخ زندان رژیم طاغوت را چشیده بود. مادر آن شهید نیز از مربیان قرآن و اشاعه دهندگان معارف اهل‏بیت علیهم‏السلام به شمار می‏رود.

 

برای مطالعه وصیت نامه و اطلاعات بیشتر از شهید به ادامه مطلب بروید .

حسین رجبی بازدید : 251 یکشنبه 22 بهمن 1391 نظرات (0)

 

فرمانده شهید هاشم بندار

 


 

فرمانده شهید هاشم بندار

نام و نام خانوادگى: هاشم  بندار

نام پدر: محمود

تاریخ و محلّ تولّد: 22/1/1344 ـ حسین‏آباد

تاریخ شهادت: 1/7/1366

آخرین سمت: فرمانده‏ى گردان لیلة القدر لشكر 5 نصر

هاشم بندار ـ فرزند محمود ـ در بیست و دوّم فروردین ماه سال1344 در روستاى حسین آباد متولّد شد. در كودكى پر جنب و جوش بود. در پنج سالگى پدرش فوت كرد و او به همراه دیگر برادرانش در مغازه‏ى پدر مشغول به كار شد.

مادرش مى‏گوید: «از همان بچگى بسیارى از مسائل را رعایت مى‏كرد.

 

 


 

برای مطالعه وصیت نامه و اطلاعات بیشتر از شهید به ادامه مطلب بروید .

تعداد صفحات : 2

درباره ما
**بسم الله الرحمن الرحيم** شرح جلسات حلقه و فعاليت ها براي اطلاع رساني به دوستان عزيز و اعظاء حلقه در اين سایت قرار داده مي شود.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما حلقه ی صالحین چه مقدار در رفتار افراد تاثیر دارد؟
    بنر و لوگو ما

    برای دریافت کد بنر ما بر روی بنر زیر  کلیک کنید .



    امار
    آمار سایت
  • کل مطالب : 54
  • کل نظرات : 45
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 62
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 396
  • بازدید ماه : 845
  • بازدید سال : 5,815
  • بازدید کلی : 93,791